■ 인생 명언 모음

 

▶ When I was born I was so surprised I didn't talk for a year and a half.

내가 태어났을 때 나는 너무 놀라서 1년 반동안 말을 할 수 없었다.

 

▶ Security is mostly a superstition. It does not exist in nature.... Life is either a daring adventure or nothing.

 

안전이란 대개 미신이다. 그것은 사실상 존재하지 않는다… 인생은 대담한 모험이거나 아니면 아무것도 아니다.

 

▶ Maturity is only a short break in adolescence.

어른이 된다는 것은 사춘기로부터의 일시적 휴식에 불과하다.

 

 

▶Life is a tale told by an idiot -- full of sound and fury, signifying nothing.

인생은 백치가 지껄이는 이야기와 같다. 시끄럽고 정신없으나 아무 뜻도 없다.

 

▶Youth is a wonderful thing. What a crime to waste it on children.

젊음은 경이롭다. 아이들에게 젊음을 낭비하다니 죄악이 아닐 수 없다.

 

▶I'm youth, I'm joy, I'm a little bird that has broken out of the egg.

나는 젊음이요, 나는 기쁨이요, 나는 알에서 갓 깬 작은 새다.

+ Recent posts